torsdag 9 augusti 2012

5 minuter sedan...

Jag nattar lilltösa, alldeles för sen men visst, blir sugen på något gott.
Kommer på att jag har en påse jätte goda ekologiska vingummigodisar i skåpet, hade tänkt spara den tills imorgon men va tusan - öppnade ju den redan igår för att ta fyra bitar så fyra bitar till skadar inte....
Öppnar skåpdörren, lyfter på diverse pasta, nötter, bröd och kex... efter en stund får jag kapitulera i min godissugenhet och gå till mannen i mitt liv och fråga om han hittat min gömma.
Det hade han. Igår kväll. Och jag hade tydligen inte alls gömt påsen utan lämnat den helt fram som superbt medicinskt godis.

Sörjde en minut. Sen var det bara att börja om med letandet efter nått. Så, vad blev det?
Jo tervaleijona. 5st små tervaleijona lakritsi pastiller. Och nu har godissuget släppt.
Men imorgon ska det nog inhandlas en ny påse vingummi...

Inga kommentarer: