tisdag 4 juni 2013

diverse

Igår hade vi besök av bvc tanten, Winston hade gått upp fint - från dimpen på 3 600g två dygn efter födseln till 4 200g. Han äter bra med andra ord.

Jag passade på att fråga om att donera bröstmjölk, det verkar krångligt! Men skall ge det ett försök för att frysa in mängder som jag vet kommer att kastas bort känns inget bra så på fredag ska jag iväg på lite test och se om dom vill ha mig.

Elmina är hemma idag, hon har åkt på någon förkylning som nu blivit feber. Höll på att koka upp i söndags men nu är det förhoppningsvis på bättringsvägen. Kan inte förstå hur någon med 38 graders feber kan orka med så mycket! Winston och jag vill ju helst bara ta det lugnt...  Men fröken hon vill en massa annat, dock får jag försöka få henne att vila mellan varven- har läst, läst och läst idag. Och börjat se en massa filmer vilket hela tiden slutar med att fröken far iväg och hittar på nått annat som att leka inte nudda golvet, spela gitarr bredvid sovande lillebror, dra ut alla utklädningskläder, släpa mängder och massor av saker till vardagsrummet och nummer ett just nu - tjata på att få spela pippispelet på telefonen.
Pippispelet har jag tänkt mig som ett bra sätt att underhålla i bilen, tösen har förståss insett att telefonen fungerar överallt och så även pippispelet! Behöver jag säga att spelet är måttligt intressant, det handlar om att byta kläder på pippi o co och steka pannkakor...

Just nu har jag henne sysselsatt i femton minuter (förhoppningsvis) modelleran är framme... kommer i och för sig att själv ha sysselsättning när allt kladd från golvet ska städas upp men det tar jag sen!

Tur att det inte är många dagar allena med barnen innan sommarlovet nu, imorgon blir väl repris på idag men sen är det en hel vecka till nästa gång och efter det en och en halv månad! Och då, då är ju min bebis också så mycket större (han som alltid ska vara liten).


Inga kommentarer: