måndag 21 november 2011

med ögat mot hålet.

Titthål - den som kom på det var smart! Och möjligtvis nyfiken i en strut...
Jag har stått klistrad mot titthål många gånger, det är ett tryggt sätt att hålla koll på sina grannar.
Idag har jag spanat på sju afrikaner som bar upp ett piano i trappen. Eller bar var väl inte rätt ord, det var snarare släpade... Eller klonckade. Jo - det sista - de klonckade upp pianot för de åtta trappsteg som leder till våning ett.
Hann redan tänka "Hur högt ska de" när de stannade utanför vår dörr... där pausade de så att jag inte kunde gå ner och fylla på mina maskiner (= kasta ut en av killarnas tvätt som han snällt tvättat på min tid... och få in min egen så att jag skulle bli klar innan natten...) Nåväl, tillslut efter över en halvtimmes jobb så är pianot inne hos grannen. Har hört lite klinkande oxå... jag undrar hur mycket sånt vi nu ska välsignas med???

Inga kommentarer: