lördag 7 januari 2012

det där med att ha tråkigt.

Idag har jag haft tråkigt, riktigt tråkigt.
Känner mig som en sju-åring som gnäller. För stor för att hitta på nån rolig lek på egen hand och för oinspirerad för att göra nått åt allt som måste göras.
Dagens höjdpunkt var helt klart att disken blev klar - eller typ klar.
Och lågpunkten att jag imorgon måste ner i tvättstugan... jepp, jag bannas över det redan idag!
Varför? För att det jag felanmälde till bovärden innan jul inte är åtgärdat än... vilket betyder att det bara är skit.
Nå, en månad skit kvar - sen går vi på rosor.
T och E släpade iaf ut mig på promenad mitt i mitt tråkande. Dock efter solnedgång.
Så testa den nya kameran vilken var gårdagens höjdpunkt gick så där.
Gårdagens höjdpunkt btw inhandlades på media markt tillsammans med min dotter. Note to self - Ta inte med en egensinnig fröken till stora ställen när du vill uträtta något...
Nå, kamera med minneskort och väska kom hem tack vare en riktigt bra försäljar-Erik.
Han var nog den proffsigaste jag någonsin träffat, jag som aldrig skulle handla på mm... Men nu är jag omvänd, kommer hädan efter alltid att gå dit först. Enbart i yttersta nödfall går jag till någon annan.
Försäljaren Erik var verkligen ett proffs, kunde sälja utan att säga att den billiga där är skit (vilket upplevts några gånger hos konkurrenterna). Han visste exakt vad jag ville ha utan att jag behövde säga sådär exakt. Proffsigt, helt klart. Och jag är nöjd med min casio exilim. Kan ju till och med fota panorama... eller kan och kan, är inget proffs än.
Nu ska jag fortsätta tråka.
Ska göra klart Ellis bok om hennes första år, har två uppslag kvar... Sen kan jag ju börja på år två, eller inte.

Inga kommentarer: