söndag 15 januari 2012

söndagsmys

Här har vi haft en riktigt skön dag, eller egentligen två!
Gårdagen gick snabbt då den inkluderade så väl simning och röstande samt rea-shopping på erikslund.
Idag har vi lullat runt hela förmiddagen, byggt pussel trettiosjutton gånger ungefär. Lekt med dockan.
Gjort laxlasagne - som btw var ellisens nya favvomat - bra så. Enkla rätter som tösan älskar, dom älskar mamman!
Sen kastade vi ihop en kvark som serverades med ropsu (även kallad ugnspannkaka) och kardemummakaffe.
Jag gillar att krydda mitt kaffe, så nu när T är iväg på bortamatch med basketlaget passade jag på att bjuda pappa och ika på super kaffe. Nu funderar jag på att smussla med kardemumman till jobbet och smyga ner den i kaffet där för att se om nån märker... Eller är det något folk kan bli fly förbannade på??? Att ge sig på nått så heligt som kaffe...? Får se om jag vågar.
E sover sött nu iaf efter att ha fått busa med mommo-ika och titta på bolibompa med moffa, hon njöt av att få besök.
Nu ska jag njuta, inte av disken - den tar jag imorgon. Utan av ett par dacapo och tv-blaj, alldeles ensam i den stora soffan... härligt.

Inga kommentarer: