tisdag 29 maj 2012

Lås in saxen.

Jag tyckte synd om lilla fröken tösen i morse, luggen hängde i ögonen och hon fjantade sig med den.
Den logiska lösningen på detta var att ta fram saxen.
Jag tog fram den och jag klippte.
Tösan stod inte still. Luggen blev lite kapad och nafsad och tilltufsad.
Tjejen fick gå till dagis i sin fula lugg. Mitt tycka synd om gick inte om.
Ikväll när hon var lite tröttare tog jag ett djupt andetag och lekte mer frisör. Det gick lite bättre så nu är det inte hel hackigt. Gud vad glad jag är att hår växer!

I helgen hade vi det riktigt härligt. Vi började med grillning med grannarna på fredag. Ellis kallade alla för faffa och mommo... uppskattat som tur...
Hon sprang på i backen, upp och ner med sin vagn tills att vi upptäckte att blodet flödade från ena foten. Skoskav.
Så lördagen blev shopping dag- skor som ej skaver var temat och dessa var sådana. Plus för att hon själv kan ta på sig dom.

De oskavande skorna behövdes på söndagen när vi besökte parkens zoo i eskilstuna. Minu älskade karuseller fast det hon mest pratar om är att hon fick vänta... och se bäbävitalamm.Och äta glass försoss!



Inga kommentarer: