söndag 11 december 2011

julmarknad, hosta och vinter.

Nu har det blivit vinter, även här!
Och jag har inhandlat skor, det hann jag med i torsdags efter jobbet innan julfesten då jag vabbade... Ellisen sov snällt i vagnen medan jag provade. Särskilt snygga är de inte. Men, de är fodrade med ull. Så frysa om fötterna behöver jag inte göra! Dessutom är de bekväma och halkvänliga, vilket kan behövas nu när allt det som i fredags var vattenpölar med slask frusit till is... blä.

Ellisen är fortfarande sjuk, men hon har fått meducin - som tydligen smakar nam, nam! Den doftar faktiskt gott oxå... kanske är det så att det här med smaksättning av antibiotika utvecklats lite sen 80-talet... Då smakade det jordgubb, eller iaf jordgubbs essens... Det förstörde mången jordgubbssmak framöver. Än idag har jag svårt för vissa godis och glass (låter ju som ett stort problem).

Nu verkar det som att antibiotikan smakar tropiska frukter, även iprenen.

Att den väntade brottningsmatchen uteblev är inget jag sörjer, jag bara undrar varför jag undvikit den flytande smärtlindringen till henne så länge... för det här med suppar är ju bra men det ger vi upp nu!
Nam, nam ur spruta är helt enkelt grejen.

Trots ellisens sjuka och min förgräsliga hosta, som antagligen är besläktad hennes ilskna bakterie, så gav vi oss iväg på julmarknad idag. Tänkte att det skulle ge oss lite julstämning och kanske fixa de sista klapparna... vi hittade ingendera. Men E hälsade på tomten, om än på avstånd. För hon tyckte nog att han var aningen läskig i sitt skägg. Säkrast var att stå på håll och tydligt vinka när hon gick. Något hej fick han inte. Tror inte att hon behöver någon julgubbe hemma i år än!

Inga kommentarer: