torsdag 1 december 2011

mera dagisbobbor.

Vad önskade vi oss inte nu? Jo - mera dagis bobbor!
Tösan har fått ögoninflammation. blä.

Hann i mårse innan hon åkte säga - "Hon e ju int ens snorig mer, de var en snabb förkylning".
Och sen blir det hemgång klockan två iaf, för att tösan är sjuk.
Nå, ja. Basiluskor är bra. Hoppas på att detta är kortvarigt.

Jag känner oxå att mina ögon inte är hundra, de rinner och kladdar. Men där vet jag orsaken. Den heter rotselleri, kålrot och hyacint. Dessa tre ligger nu framme i affärerna och ställer till det för mig. Överväger allvarligt att inte handla (i mataffärer) hela december på grund av detta... skulle ju resultera i en suverän diet dessutom!

Sen funderar jag också på att gå och allergitesta mig... men det känns inte så inspirerande. För just nu vet jag ju att jag reagerar lite på det ena och det andra - men jag äter det ena och det andra i alla fall... Om jag får veta att jag faktiskt är allergisk kanske jag helt låter bli dom här sakerna och blir ännu mer allergisk???
Bortförklaringar.

Men visst, det kanske kan vara bra att testa... ska ringa innan nästa år.... eller i januari. Kan ju ta det som ett nyårslöfte att saken skall utredas innan utgången av 2012.
Innan det så undviker jag att äta avokado. mango. kiwi. ananas... Hålla i rotselleri, kålrot eller katter.

Hoppas jag på att jag kan bo med en gran i jul. Och att svärmor kommer ihåg att inte köpa någon hyacint.

En sak jag inte tänker sluta med även om resultatet är kliande mun och öron- är jordnötssmör. Inte en chans att jag skippar den!
eller jo - om jag kan hitta något annat som är lika gott på rostisen - under marmeladen...

2 kommentarer:

Caroline sa...

Gå och testa dig bara. Spara bara inte upp det för länge, för det är eg.bäst att testas under senhösten/vintermånaderna. Jag har pricktestats flera gånger. Det är inte så länge sen jag senast testades. Då stod mat av olika slag + kryddor i fokus. Jag vet ju i princip vad jag reagerar på, men det var skönt att ändå få det till pappers. Dessutom fick jag reda på en hel del annat också (som jag är allergisk för men inte i nuläget iaf reagerar på). Sen gäller det ju att i alla lägen lyssna på sin kropp. T.ex. räkor visade ingenting på pricktestet och de vet jag ju själv om att jag reagerar på. Läkaren och jag var rörande överens om att jag skall fortsätta som förut. Äta med förståndet. :) Ingen vits att lämna bort sånt som man inte får reaktioner av trots att man är allergisk. Man ska njuta så länge man kan!

lotta. sa...

kanske jag ska ta mig i kragen då... tack för sparken =)