fredag 3 februari 2012

arbetsskadan #2

Idag har jag lyckats med mitt livs arbetsskada #2.... Och händelseförloppet var ungefär lika fint som #1 2007!

Citat ur min skadeanmälan:
Halkade  i dörrposten mot foajén när jag skulle stöta över postvagnen över tröskeln. Föll raklång på rygg.
Saker man kan göra för att undvika olyksfall: mindre fart, andra skor.

Känns fin fint. Och jepp jag låg raklång, med händerna fast i postvagnen i nått som kändes som en evighet - sen hoppade jag upp och hörde chef-chefen bakom mig som undrade hur det gått... bra så klart, ingen fara!
Det är väl klart som fan att det inte gick bra. Men vad jag menade var att jag inte slog huvet och kunde hoppa upp snabbt som attan.

Nu återstår att se vad detta fall för med sig, förra gången (då slog jag huvudet i en dörrkarm och skadade nacken) blev det några besök hos naprapaten och himla smärta.
I helgen ska nya skor inhandlas. Skor med bredare klack... sen ska jag sluta att springa och undvika att ta den där jädra vagnen så mycket som möjligt.
Man lär sig när det gör ont.

Inga kommentarer: