måndag 27 februari 2012

sportlov...

...vad är det?
Jo här i det Rajahalmska residenset innebär det att fröken mera vild än tam är hemma med herr umgås med sin x-box. De hittar på skoj så som att åka till pappans jobb var tösan hoppat i "fat boys" och kastat pingisbollar. Sova genom biltvätt...
Nå, nu har ju bara en dag förflutit. Imorgon lär de göra annat. Riktig utflykt lär det bli. Jag varnar för vatten och tunna isar och speciellt dessa två i kombo. Herrn lyssnar sådär lagom.
Det är skoj för dom två att få ha lov tillsammans. För visst hade väl Ellis och jag lov i nästan ett år och fem månader. Så en vecka kan jag väl bjuda på?

Gällande prinsessnamnet annars så hade jag dunderfel, som alla andra. Förutom min käraste som garderade sig och sa " det blir nått som ingen sagt".
Fint tycker jag för att det går att göra smeknamn på. Estelle blir lätt stella eller ella. Eller ellis som Elmina här. Jag gillar namn av vilka det går att göra smeknamn, kanske för att mitt är helt värdelöst för sånt - Lotta, det blir oftast bara-Lotta.

Inga kommentarer: