tisdag 7 maj 2013

ät-mode är på

Idag har jag försökt njuta av tillvaron, jag lämnade älskade envisheten  på dagis vid nio och lunkade till affären för att handla gott - gott innebär godmorgon-juice jordgubb mm. och salta nötter med choklad på.
Väl hemma paketerade jag morsdagspresenter och inväntade snällt samtal från Elin så att vi kunde gå på lunch. Lunchen var god och bestod av kyckling med cachewnötter och jag var vrålhungrig för en gångs skull! Det kan inte ha hänt sen tja augusti. Efterrätt till och med måffade jag i mig, en hel mjukglass med lakritsströssel. Gick en promenad i solen med glassen och nu sitter jag här och tycker att det kan vara ganska skönt det här. Bara mig själv att ta hand om och solen skiner.

Nå, nu ska jag snart krångla på mig skorna och hämta lillbusen - åter igen se till så att posten inte konkar och kanske låta envisheten prova den nya gungställningen som monterats utanför vårt fönster. En dag kan flyta förbi ganska enkelt märker jag!


Inga kommentarer: