måndag 6 maj 2013

Inget händer

Haha, en vecka sen vi var och kolla läget på förlossningen och då var ju barnmorska övertygad om idag eller imorgon, kanske 1a maj... Men busen i magen har andra planer, helt klart. Nå, en sak är säker det närmar sig hela tiden. Nu är det bara 10 dagar till beräknat - har knappt tänkt tanken på att gå full tid tidigare men nu kan det ju faktiskt bli så. Ställer in mig på det så får ju allt annat vara bonus!

Dock är jag ännu trött på tillståndet. Har en sån ofantlig värk i ljumsken, hugger till när jag börjar röra på mig och känns riktigt obehagligt. Inte skoj. Men tänker att det går över sen. Gårdagens fönstertvättande förbättrade inte heller något, så idag slöar jag. Det tänker jag göra fram till att busen behagar komma ut.

Sen är jag trött på att må illa, den här graviditeten har varit tung just för det konstanta illamåendet. Från att kräkas dagligen i 4 månader till att bara ligga i bakgrunden och göra att inget smakar nått.
Jag längtar efter att kunna äta saker jag faktiskt vet att jag gillar. Och jag längtar efter ett glas vin - det är DN:s fel, var och varannan sida har vin reklam i den tidningen!

Nu ska jag ta mig an mitt projekt...

Inga kommentarer: