söndag 12 maj 2013

Namnsdag

Idag är det min namnsdag, finsk-morsdag och dopdag för mina två fadderbarn Regina och Tilda. 
Jag firar med att ha ont i ryggen, ha noll tålamod, ont i ljumsken och allmänt trött på tillvaron.
Men nå, det går ju om. Snart. Förhoppningsvis. Busen i magen bökar i alla fall på, magen vrider sig i de mest konstliga former och jag föröker förklara för hen att det finns hur mycket plats som helst här på utsidan. Hen verkar dock gilla läget i magen och bökar lite till innan hen lägger sig till ro ett tag igen. 

Två veckors latensfas är ju ingen höjdare direkt. Men vad gör man?

Hallonbladstet får jag bara halsbränna och illamående av. Ananas har jag ätit så mycket jag orkar och kan, brukar bli prickig och lite uppsväld av den frukten... Springa trappor går inte med alla krämpor. Städa stryks av samma orsak. Lika så sex.  Så då var det bastu kvar, nån sån har jag inte. Har badat badkar men benen domnar och det är svårt att ta sig upp. 

Så, tack för att jag fick gnälla lite!

Inga kommentarer: