fredag 3 maj 2013

Ko-lugnt

Här var det ko-lugnt, har efter gårdagens projektpåbörjande lyckats domna av vänster hand. Den klarar tydligen inte 11 kg extra när jag kryper runt på golvet. Så idag kanske jag flyttar upp projektet på bordet.

Lyckligtvis har jag lilltösa på dagis, mitt tålamod är inte riktigt vad det skulle önskas vara och inte blir jag särskilt utvilad heller. Men, idag har jag bestämt mig för att det inte blir nån bebis innan söndag. Punkt slut. Så vi hinner med en massa saker innan dess. Tänker till och med släpa mig ett varv till ikea - bara mannen går att övertala.

Jag tänker inte tvätta de återstående fönstren, det har jag för ont i ryggen för.

Lite trappgång kan jag ju ändå testa... hämta täcken på vinden...

Men först ett bad! Sen är det nog jag som hämtar lillbusan idag.
Lillbusan som går runt och är så nervös - stackarn. "Kommer bebis ut idag då mamma" - nej älskling jag tror inte det, men den kommer nog snart.
Igår kväll somnade hon 17.45, mitt i sin kvällsmellis och sov sedan till 7.00. Stackars unge.

Barnmorskorna tippade i alla fall fel, undrar hur fel!

Inga kommentarer: