onsdag 5 oktober 2011

domen

Var på tandläkarbesök idag.
20 minuter sen fick jag kliva in hos tanten, hon var glad över att få en väldoftande och glad patient.
(fick en parfym igår av min kära man som missat att jag visst bytt sort senast... till flowerbomb som alla andra... men nu är jag tillbaka till 212 sexy. sidospåret klart.)
Hon var så nöjd - tandläkaren - tills hon såg bilderna och tänderna irl.
Då fick jag en uppläxning.
Men, de här små hålen som det faktiskt handlar om, de är mitt barns fel. Eller rättare sagt en graviditets fel.
för - att kräkas dygnet runt från v 7- 22, må illa av mintsmak, enbart kunna äta ufon och djungelvrål och möjligtvis dricka lite cola... det är nog inte så bra för tänderna. Sen lär det vara så att gravida har extra känsliga tänder. All kraft i kroppen går lixom åt att bilda den där lilla varelsens tänder istället för att ta hand om de befintliga redan ibruktagna...
En tröst var ändå att jag inte hade några erosioner, så nu fortsätter jag dricka kaffe på jobbet - en ny företeelse för mig!
Så, hon sänkte mitt humör en aning och jag konstaterar att det här blir dyrt innan det är klart. Men idag blev det iaf billigt, 60kr. Tandvårdscheck - den tackar vi för!
Sen ska jag tydligen komma ihåg att tugga på bägge sidor och borsta i cirklar och använda nån ny liten grej mellan tänderna och skölja med flour och inte småäta...
Känner bara att vissa morgnar är det bra om jag hinner spotta ut tandkrämslöddret. Och på kvällen är det bra om jag inte somnar med tandborsten i mun... småätandet var under tiden som mammaledig det ända sättet att få i sig mat... småbarnslivet tär. men härligt roligt är det iaf. Umpa umpa sjunger E för tillfället.
Nu ska jag dricka lakritsrotste, tugga knäcke på bägge sidor och sen göra allt det där andra.

Inga kommentarer: