måndag 31 oktober 2011

skrattkramp och matorgasm

... så kan man nog sammanfatta min helg!

Jag och mina vänner har varit i den kungliga huvudstaden, rymde hemifrån på lördag (ja det kändes faktiskt så).
Vi checkade in, lämnade väskor och gjorde stan. Jag jagade stövlar men hittade en kappa - så kan det gå.
Sen återvände vi- trötta men ivriga till hotellet. Fick nycklar till rum som inte var bredvid varandra - vilket lovats. Och inte heller lediga... Nej precis vi klampade in i rum var folk bodde! Hehe.
Nå, ett halvt rätt av tre fick de iaf på första omgången rum då det ena iaf inte var upptaget men av fel typ...
Nå på nästa försök fick vi inte rum på samma våning - men hey, vi har hellre rum på olika våningar än rum med människor i!
Nå detta var väl väl, förutom att dörr till badrum saknades på tredje rummet... mysigt! Vem vill ha det så? kärlekspar? Åh så mysigt, att få se in på toaletten???
Nå jag och Mia var i alla fall lyckligt lottade och fick som rum två- ett med både badrumsdörr och rätt säng.

Hotellet bad om ursäkt gång på gång och vi fick drinkar och fruktfat. De kronglade lite mer oxå men det orkar vi inte med nu!

Efter att ha svept lite bubbel med hotell-förlåt-frukt gick vi iväg till Restaurangen Smak. Det var en upplevelse! Jag åt sju rätters, låter som mycket mat men det innebär typ fem stycken förrätter och två efterrätter. Matorgasmen höll i sig från början till slut.
Min meny bestod av: Citrongräs, Vitlök, Ingefära, Grön Chili, Dragon, Citron och Te
Rekomenderar denna kombo.
Tillbaka på hotellet blev det sedan drink på rummet och skratt tills magmusklerna värkte och mascaran rann.

Dag två blev det frukost, en superb sådan! Explosionsgränsen nuddades.
Detta följdes av SPA= två timmar i pool (russinstadie uppnåddes)+ en behandling bestående av massage och kur-bad. Inte värst hungriga blev vi bjudna på salladslunch och sen var vår - sextettens - helg förbi. Vi skiljdes åt med ett löfte om att göra detta till en tradition. Möjligtvis i Oslo nästa gång.
Och det ser inte illa ut. För efter att mina kära vänner klagat hos högre instanser på hotellet så fick vi tre rum-  en natt i något skandinaviskt  land.

Så - Vi börjar räkna dagarna nu och hoppas på att allt fungerar nästa gång!

Inga kommentarer: