måndag 3 oktober 2011

kanelbullen och jag

Imorgon barkar det utför för mig. Kliver över strecket och är närmare trettio än tjugo.
För att fira detta har jag ikväll bakat ett gäng kanelbullar varav hälften ska packas ner i väskan och förhoppningsvis slinka ner i mina kollegor imorgon.
Att fylla år på kanelbullens dag är ganska praktiskt, ingen förväntar sig tårta.
Vilken tur att det inte är prinsesstårtans dag för en sån finns ju oxå... Tårtor är så mycket krångligare att få med sig på cykeln än bullar...

Nu ska jag slösurfa en timme, i nittiotalsstil. Lixom bara glida med vågorna och se var jag hamnar. Har inget val, laddar upp bilder med det jäkligt mobila "bredbandet" tar en timme till säger det... jeij. Det är straffet för att vi inte framkallat annat än resfoton och bröllopsbilder sen 2004... nu är det ett antal som jobbar på. Håll tummarna för att det inte kraschar här nu!

Inga kommentarer: