tisdag 10 april 2012

påsken gick.

Jag har inte varit iväg till blåkulla - även om det varit total tystnad.
Nej, jag hade en riktig arbetsvecka och med riktig menar jag - knappt tid med kaffepaus eller lunch eller att gå hem...
Nå efter att jag på torsdag slitit mig från jobbet kom underbara småbröder med tjejer på besök - en min och en t´s. Så inte blev det någon vila här inte!
På fredagen åt vi påskmiddag hos faster, jag bakade tårtan nedan.


Den hade vitchokladmousse, lemoncurd och hallonmousse... och en massa grädde och denna gång egenhändigt kavlad marsipan. E var förstoss påskhäxa!

Lördagen ägnades i shoppingens tecken, jag störtfyndade jeans, klänning, t-shirts. Och presenter.
Handlade bebispresent till en liten tös som föddes på fredagen, Ellis faddrar blev föräldrar. Nu längtar vi tills vi får se lilla underverket. Ellis oxå, hon pratar om beibi för fullt - men är inte helt säker på att hon vet hurudana bebisar är...


Vi avslutade lördagen med sushi middag, räknade med sex pers men märkte när vi började äta att sju skulle varit ett  mer korrekt antal då Elmina älskade sushi. Hon åt bit efter bit så jag fick lov att halvera mina och sno några av dom andra... Så nästa gång får E en egen 8 bitars.

Söndagen spenderade Ellis hos faster så att vi fick åka till Arosfortet. Det var hur skoj som helst! Vi "lekte" i två timmar och var helt slut efteråt. Blir nog besök dit igen, fast gruppindelningen måste då göras annorlunda - tjejer mot killar var inte helt lyckat.

Sen var det måndag och det roliga tog slut. Alla åkte hem och Elli gick runt och ropade på tieeooo, zezziii, bobbbooo, iiidaa. Nå idag var det åter dagisdag och jobb dag - full rulle igen.
Nästa helg kanske jag får tid över att slappa lite oxå...?

2 kommentarer:

ninna sa...

Söt påskhäxa! Va stor hon har blivit =)

lotta. sa...

Hon är Jätte Stor! Och ingen bäbis längre=( babblar gör hon oxå!