måndag 23 april 2012

upp å ner.

Det är ingen ordning här hemma. sandiga skor och kläder ligger utspridda i hallen.
I diskmaskinen ligger ren disk och på diskbänken smutsig.
Tvättkorgen svämmar över.
I arbetsrummet finns det ett antal ikeapåsar med vikta och manglade lakan som legat där i ett par veckor.
I bokhyllan finns en "strykhög".
I kylskåpet finns ett gäng matlådor som väntar på att hoppa in i frysen.
Gardinerna släpar ännu i golvet för att jag inte orkat korta av dom.
Elmina vägrar bada ensam.
Moppen står konstant lutad mot hörnet bakom badkaret.
Dammsugaren står framme med sladden i väggen som en påminnelse om att något borde göras.
Fönstren är skitiga.
Balkongen är kal.
Min lyckliga lotta ser inte allt för lycklig ut.
Pelargonen står sig dock...
Pajen jag åt till lunch var superb.
Efter försök med tre olika uttag fungerade höj/sänk på mitt skrivbord i jobbet.
Det blev sol idag.
Gräset börjar bli grönt.
Det är mysigt att bada med Ellis, hon tycker oxå det "Myyyys" säger hon och kastar bubblor i ansiktet på mig.
Jag har inte kommit ihåg att deklarera än men jag får en helt okej återbäring.
Jag tittar på solresor.
Nu ska jag koka en kopp lakritsrotste och till den skall jag avnnjuta bondost.

Efter att jag har åtgärdat lite av det där första.
Handlar om att svänga allt ner och upp istället.

Inga kommentarer: