torsdag 19 april 2012

säkerheten.

Vi ska åka en snabb, ultra snabb visit till Fina landet. Därför tittar jag nu febrilt efter en billig bra bilbarnstol till ellis på andra sidan potten. Men, konstaterar förskräckt att mitt hemland inte tagit på allvar hur viktigt det är att barn under 130cm sitter med ryggen mot körriktningen. Skrämmande.
En stol är bättre än ingen stol. Skriver dom. Men hallå, vi vill väl ha barn som kan gå och springa. Barn som har huvet på plats. Utifall att.

Så - det här med att hitta stol var inte det lättaste. Känns inte ok att sätta 200ege i nått som faktiskt bara ska användas några få gånger. 4 dagar... nu och så under semestern några gånger. nee...

Nästa är väl att kolla om det finns att hyra.

Eller betala mycket.
Men konstigt är det att kraven inte verkar vara lika höga. Och att informationen inte ser ut att finnas lika lättläst och lättförstått som här.

2 kommentarer:

candelia sa...

jag råkar snubbla förbi din blogg via den gamla ab listan ..fastnar för din bloggrubrik ,dit sätt att beskriva ,för jag är på den där andra sidan pölen och kanske för att det väcker upp min känsla för då jag själv hade småbarn ..nu väntar jag snarast på barnbarn och vill gärna uppdatera mej på hur det kan va nu..om det är ok att jag följer

lotta. sa...

Bloggen är till för att läsas så välkommen hit!!!