onsdag 21 mars 2012

Åter till livet.

Nu har vi äntligen kommit ut ur vår sjukdomspuppa. T stannar hemma ännu imorgon men E och jag kör på som vanligt!
Eller vanligt - manfall på jobbet leder till att jag sitter med sjukt många stämplar.
-Det är det jag jobbar med stämplar. Arkivpenna och papper.
Plastfickor. Datorn. Pärmar. Mappar. Kopiatorer.
Sen är det fikapaus.
Jag älskar mitt jobb. Just för dom där sakerna. Så det är ju tur att jag nu innehar en fast anställning.

Tänk så lite man vet om framtiden. För ett år sedan hade jag högst tänkt mig att jag vid den här tidpunkten skulle ha nått vick på nått som inte är nära heller min utbildning. Men nu har jag ett jobb. Precis enligt min utbildning. Och nu väntar jag bara på att kollegorna ska tillfriskna så att jag får börja läsa socialtjänstlagen.

Visst är livet härligt.

Inga kommentarer: