fredag 9 mars 2012

babbel-tjej

Tösan har börjat prata. Mängd och massor. Hennes ordförråd har bara den senaste veckan minst tredubblats.
Det är otroligt hur vi människor kan lära oss prata. Hur vi kan gå från mamma, nej, aj, kisse, titt-ut. Till två och tre ords meningar. Och hur plötsligt det bara ramlar på plats.
Nu har vi övat en tid på att säga "fammo" och  "vaari" då mommo och buua(=moffa) funnits i repertuaren snart ett halv år... Idag gav övningen resultat - "tammo" och "baari". Helt klar godkännt och jag förstår vad hon menar.

Imorgon tänkte jag testa optiker och få ett par nya glasögon (minst) beställda... spännande att se om det skall lyckas på första försöket! Skulle ju vara första gången någonsin. tre av tre gånger har min tur inte varit med mig. Så - nu är väl sanningens stund kommen. Är det jag som är petig? Har jag bara haft otur? Eller kanske är det så att alla som tillverkar glasögon gör det med stålull på fingrarna.... (för efter fyra måste jag helt klart kunna uttala mig om alla...)

Puss å kram på er!

Inga kommentarer: