söndag 11 mars 2012

vinterkräksjuka.

Vinterkräksjuka - det är ett begrepp jag lärde mig när jag flyttade till Sverige.
Det är nått som tidningarna målar upp som det värsta någonsin varevisgaste år.
Och nått som alla åker på.
Hemma hette det magafari, magen far hur den vill. Oberoende årstid.
Och nu är det ju knappast vinter, det är vår.
Och Ellisgumman har kräkts hela natten. Jeij för badkar säger jag!
Tredje maskinen snurrar nu i tvättstugan och jag hoppas på att det är den sista för den här omgången.
Idag lever vi i karantän, ut en sväng till butiken måste jag men annars så lite kontakt som möjligt med omvärlden... Och imorgon blir det Vab. Har lyckats få en hel månadslön under mina snart 6 månader i tjänst... Tror att det hör till ovanligheterna att ha en helt frisk månad med andra ord.

Inga kommentarer: