fredag 23 mars 2012

prata på min älskling!

Hej alla, här är den dumma mamman - ja om man ska tro Elmina 1år 10 månader så är jag dum. I alla fall klockan 05:38.
Min lilla trollskrutta håller på bli riktigt pratig. Från ett ord här och där och mest "där" blev det två ords meningar och nu till och med meningar på fem ord..."pappa sitta stol spela boll" häftigt och inte alls knäppt - pappa spelar basket på xboxen.

Vårt samtal klockan 05:38 löd så här:
E- mamma upp! Mima hungri!
jag- mamma ska sova tills klockan ringer, det är natt.
E - Dumma mamma!
jag- nu sover mamma.
E ligger ner bredvid och snuttar med sin snutte - pillar den i näsan och örat och vrider och vänder på sig.
sen fortsätter hon att tjata.
e - mat mum. mima mat mum. Mamma upp! Hungri!
klockan 6:05 ringde min klocka.
e- piip piip piip.

Det är så otroligt vad snabbt alla ord ploppar fram och hur snabbt hon då blir en riktig person.
Mamma rita bläup. Mamma kräääm. Bygga hus nu. Läsa Ingrid mat.

Men så mycket finska ploppar det inte ur henne. Hon förstår men pratar inte. Men det kanske lossar i sommar - får se.

Inga kommentarer: