fredag 16 mars 2012

baj baj schyffert och lindström.

Här har det planerats i ett par månaders tid och så är det bara att konstatera att det inte blev som vi planerat.
Nä, istället för att ikväll gå på bombardier arena i Västerås har vi vi haft fortsatt sjukstuga här hemma nu förstärkt med T som stannat hemma från jobbet idag och mått python.
Själv har jag feber och världens förkylning.
Ellis kräktes åter i natt och har fått öroninflammation så i morse ringde jag farbror doktorn.
Läkaren vi kom till var kass. Lyssnade noll på min berättelse om E (från lördags kräk till torsdagskräk och öroninflammation sen december i princip...) Istället tittade han tösen i örat och sa "öroninflammation". Jag konstaterade att jag är mycket medveten om det, och vi borde väl skriva en remiss till ögon-näsa hals?
Gå hem ge medicin. Svarade läkaren på detta. Då hade jag innan fått välja vilken meducin tösan skulle ha oxå, då jag ansåg att det var smått onödigt att ge samma för tredje eller andra gången (tog det inte död på bakterien då så gör det det knappt nu heller).
Piss och skit doktor. Honom går jag aldrig till igen. Inga prover tog han. En minut bister hårdhänt kollande i öra och så. "Gå hem och ge medicin".
Funderar på att byta vårdcentral nu, litar inte riktigt på den här.
Nu ska jag hoppa i badet med hopp om att mina bihålor öppnar sig lite och att frysandet från febern försvinner.
Faster borde nu sitta på bombardier - avis.

Inga kommentarer: