onsdag 28 mars 2012

natur eller människor?

När vi flyttade och jag gjorde flyttanmälan så var jag så smart så att jag kryssade i att jag ville ha info från Naturskyddsföreningen och Amnesty.
Hm.
Nu ringer de stup i kvarten.
Jag har inte hunnit läsa mig till nått mellan kräksjukor, influensor, jobb, öroninflammationer, vårväder, promenader, blöjbyten, pottsittningar, upptorkande av mellis och läsande av lite intressantare saker...
Så ikväll blev en administrationskväll. Fakturabetalning, vabansökning och läsning av Amnesty och Naturskyddsföreningen.
Och nu undrar du säkert mot vilket håll jag lutar för båda blir det inte.
Det undrar jag också.
Men blir nog inte Naturskydd.
Om det blir Amnesty har jag inte heller bestämt mig för. Men jag gillar deras arbete. Sen finns det väl ganska många andra föreningar jag kan stödja.
Tror bestämt att jag får offra ännu en kväll på att läsa. Värderingar. Mål. Handlingsplaner.
Vad får jag? Vad ger det? Hur gör de? Och varför?

Kvällarna är annars ganska korta. E är i sommartid och somnar efter tvåtrefyrafem sagor och sju vaggvisor. Klockan fem i åtta prick.
Och nu är kvällen slut. två timmar lång var den. Nu börjar natten, den är lite längre än kvällen - även om den är allt för kort.

Inga kommentarer: