onsdag 10 april 2013

Vilar.

Fyra dagar jobb sa jag.
tja, ibland får man väl lyssna på kroppen - speciellt med en bebis i magen.
Så, jag är hemma andra dagen idag.
Order om vila och så hoppas jag på att kunna köra full rulle två dar.

Kände mig så fjantig när jag ringde förlossningen om mina symptom, och dom säger att jag skall vila. Samtidigt som jag nog behövde höra det från dom för att verkligen göra så.
Nå, snart är vecka 35+0 här och då behöver jag inte oroa mig lika mycket som jag gör nu. Konstigt när det bara handlar om dagar. En natt att gå över spärren på. Och sen är det lugna puckar.

Nojjig är jag allt för att ungen ska ploppa ut när som - men det är väl inte så konstigt. Ellis kom snabbt och det sägs att andra förlossningen går än snabbare. Hoppas på att hinna med!

Nu ligger jag i alla fall hela dagen och vilar, värkarna har lugnat ner sig så då funkar väl ordinationen.

Inga kommentarer: