torsdag 1 september 2011

Dålig surkärring.

Jag är ingen bra surkärring, tvättstugan gäller detta igen, var nere för att sätta in min tvätt. Det gick inte så bra. Mötte två snurrande maskiner och två somalier som sa - Oj förlåt, är det din  (peka på pluppen).
Jag: Ja, oj, det är min. Ser att det är 40 min tills maskinen tvättat klart, kommer ner då igen och jag behöver torkrummet oxå... Går.
Nere igen efter 40, maskinerna toma -jess! Men, torktumlaren går, överfylld av ett täcke.
Jag använder inte torktumlaren för att den är i snuskigaste laget så jag ignorerar skiten och låser in mina snurrande maskiner med somalietäcket. Hämnd kan det väl kallas. Tror att den var ganska mild.
Ner igen om 30, får se hur torkrummet ser ut - låst? fullt? skitigt? Iaf det sista, det hör lixom till standarden.

Ps. Lägenheten är inte uppsagd än, vi vill inte bli hemlösa. Men sökandet pågår. För fullt!

Inga kommentarer: