torsdag 15 september 2011

kanske vi får börja packa?

Ja, äntligen börjar det nappa på de tusen och en intresseanmälningar vi gjort på lägenheter i västerås. T var och kollade på en idag men var inte helt hundra på att jag godkänner området så det blir att kolla upp i helgen... Nästa vecka blir det ytterligare en visning. Men även om vi anmäler intresse igen efter visningar så är det inte sagt att vi får nått av dom, de har lustiga system dom här uthyrarna. Vill helt klart hålla en på hallster en stund.
Idag har jag iaf kollat på dagisar i v'ås och konstaterat att det finns många men att jag inte riktigt vet vilket/vilka som skulle passa oss.
Dessutom börjar vi ju gilla dagiset här allt mer. Idag sov Ellisen för första gången sin "vila" efter maten på dagis. Och det gick betydligt bättre än gårdagens brottningsmatch på hemmaplan som resulterade i en knapp timmes sömn...
Tjejen fattade galoppen direkt och efter att ha snurrat och snusat i sina trasor samt klappat lite händer så somnade hon och sov tills jag hämtade... Otroligt!

Annars har hon börjat protestera på morgonen nu, idag redan innan vi åkt hemifrån... Men det handlar väl bara om att hon förstår vad som är på g och vill säga sitt. Och hon kan få säga sitt. Det kan jag omöjligtvis stoppa. Men jag behöver ju inte göra som hon önskar.
Ljuva, trotset. Funderar på att beställa "trotsboken", jag är en såndär som  tror att det finns bruksanvisning till hondär som just nu ligger och snarkar så sött i sin säng...

Just nu tänker jag bara- när hon kastar sig raklång på golvet, skriker och sparkar. River och bits. Jag tänker att det är tur att hon är liten så att jag kan knöla ihop henne till en boll och hålla henne i min famn tills hon lugnat sig... Det blir värre sen. När hon är så stark att hon bänder sig loss ur mitt järngrepp... Ännu en orsak till att stå ut med tantgympan alltså!

Inga kommentarer: