måndag 12 september 2011

tanten i mig.

Nu är jag officiellt tant. Varför?
Jo dessa står i mitt köksfönster:


Jepp, inhandlade igår, i en god väns sällskap, dessa två rosa skapelser på det underbara Åsby. Misstänker lite att hennes innerliga tantighet smittade av sig lite extra på mig. Eller bara lyfter fram tanten i mig till ytan just då. För köpet var nog helt på eget initiativ...
Och jag som sagt att jag Aldrig. Aldrig någonsin ska ha st paulior... Man ska aldrig säga aldrig.

Vi hade en riktigt mysig dag, jag och min vän. Och dottern såklart.
Så nu kan sista veckan utan jobb börja! Ellisen var lite ledsen när hon vinkade hejdå i morse men jag stannade kvar i hallen och hörde henne tystna efter två minuter. Så, det ska nog gå bra. Hon är färdig inskolad nu och nästa vecka blir det långa dagar. Jag saknar henne redan. Det känns lite overkligt att stiga in i en ny roll som nämndesekreterar-Lotta istället för hemmamamma-Lotta. Att veta att Elmina den största delen av sin vakna tid kommer att befinna sig på dagis... Vilken tur att jag gillar dagiset och att hon ser ut att trivas!

Inga kommentarer: