tisdag 6 september 2011

inskolning på g.

Här var det då inskolning, det innebär löjligt korta dagar på dagis med en unge som egentligen inte vill gå när vi ska... Men, visst två veckor inskolning behövs säkert för att mamman ska vänja sig att stiga upp på morgonen. Lita på att ungen verkligen klarar sig...
Hon har skoj på dagis, det finns leksaker och snoriga ungar. Hur skoj som helst.
Imorgon ska jag gå bort en stund för första gångne, en dag tidigare än schemat säger. Jag tror betämt att hon redan skulle klara en hel dag. Men visst vi mjukstartar för det är ju inte säkert att jag klarar av en hel dag!

Idag cyklade vi för första gången, Ellis gillar det starkt och mamman med. Nu tror jag att jag kan hinna till jobbet inom rimlig tid oxå!
Så, nu när dagispirret är förbi får jag börja med jobbpirret... Äger dock inga fina skor än. Så behöver nog gå och handla lite innan det sätter igång på riktigt!!!

Och jag har oxå hjälm, det tänker jag inte sätta upp nån bild på då jag inte är riktigt lika söt som min dotter i iförd den!

Inga kommentarer: