söndag 4 september 2011

securitas och polis.

Det var den helgen det. I förra natten hade vi det skoj, efter att ha lyssnat på dunka dunkat fram till 23 bestämde vi oss för att höra med securitas. De kom på besök, musiken tystnade, dörren öppnades. De gick. 20 minuter senare var fullt ös återupptaget. ringde securitas igen men blev satt i en kö som undrade om den skulle ringa upp mig när det var min tur. Bestämde mej för att jag inte ville det och ringde polisen istället- de var redan på väg.  Polisen ringde på hos dunka-dunka gänget, musiken tystnade. Polisen bankade på i en halvtimme, ingen öppnade. Polisen ringde på hos oss och sa att de går nu och att de inte kan göra nått mer.
Jag konstaterar att man tydligen inte måste öppna dörren för polisen. Jag konstaterar att nått är fel i vårt rättssamhälle.
För, öppnar man inte dörren när polisen knackar på så har man nått att dölja.
Har man fördragna gardiner, tre grabbar i en lägenhet och dunka dunka (samma obegripliga låt de tre sista timmarna) på mer än ett halvt dygn så är nått lite konstigt.
Framför allt tycker jag att man borde lyda polisen och gör man inte det så borde det få konsekvenser...
Hoppas på lite lugn och ro nu då, hehe - existerar inte här.
Sen att man är lite orolig för sig själv efter att ha ringt är en annan historia. Men det är konstigt att man som vanlig laglydig småbarnsförälder ska känna att man gör fel när man kallar på hjälp.
Jag ser mig över axeln. Jag ser till att låsa dörren. Kanske är det inte nödvändigt. Kanske är det. En sak är iaf säker, detta ställe är inget ställe man vill bo på! Så, lägenhetshetsen fortsätter. Och kommunen har nog även den lite att bita i när det gäller detta område - vilken tur att de snart får förstärkning av mig då!

imorgon börjar dagis, jag är sjukt nervös!

1 kommentar:

ninna sa...

Men snälla vilka konstiga människor, det är ju inte okej! Förstår att lägenhetsjakten fortsätter!!