onsdag 10 augusti 2011

det här med semester.

Semester kan vara skönt. Absolut. Men för folk som vill ha nått uträttat så är semester av ondo. Semester förslöar samtliga samhälleliga processer och gör det omöjligt för den lilla människan att få någon kunskap om nått.
Dagisplats heter frågan jag vill utreda just nu, helst innan jag ska ringa min chef nästa vecka... Men, den jag ska ringa är på semester. Den andra jag kan ringa har bara telefonsvarare som säger att hon ska vara tillbaka nått klockslag, sen  säger den ett nytt klockslag då man ringer på det första klockslaget. Så jag har mailat den andra oxå men jag har efter lite fundering kommit fram till att den andra nog inte kan svara på nått då den första som ska administrera är borta...
Så, blir väl att vänta till nästa vecka. Eller försöka ringa på alla de klockslag som telefonsvararen föreslår...
Eller helt enkelt leva i ovisshet och dumpa ungen på ett dagis när jobbet börjar (!?)...

Om mindre än en månad är det tänkt att liten stor tjej ska inskolas, det betyder att det är lite med än en månad tills mamman ska börja jobba... Har gjort shoppinglista över saker jag absolut behöver innan jobb start, mannen i huset var inte särskilt intresserad av att veta att frun behöver "några par" nya skor... Men hallåå, jag kan väl ändå inte jobba i trasiga tygskor??? Eller sportsandaler mitt i september??? Har siktet inställt på ett par fina stövletter, med vilka det inte ska lekas i parker...

Inga kommentarer: