måndag 15 augusti 2011

tvättstuga igen då...

Nu for min propp. Den lixom bara sa tjoff.

Så kan det ju gå ibland men hur tusans svårt kan det vara att få en tvättstuga att fungera??? Eller för den delen få felanmälanssystemet att fungera???

Dagens problem: Ser först när jag kommer ner att nån använder torktumlaren vilket betyder att jag inte kan låsa om jag vill tvätta... nå den går ju alltid att tömma men det är ju lite onödigt jobb... Sen upptäcker jag ett problem modell större:Tvättstugan är översvämmad. Golvet täcks av en stor pöl, ca 10cm djup. Konstigt nog har väl golvbrunnen blivit igentäppt... (inte så kostigt) om du ser bilden nedan... Sen upptäcker jag att maskinerna inte heller fungerar. Här ungefär sa det tjoff. Tjoff. Tjoff. Tjoff.

Behöver jag berätta att jag har se så där 8 maskiner tvätt... bara.
Behöver jag berätta att detta inte är första gången som tvättstugan krånglar???
Jag har fått nog av att bo i detta ghetto. Jag är ingen get. Eller vad det är som bor i ghetton... för standarden skulle möjligtvis passa just en get.
Nä, jag är ännu invandringspositiv. Men jag är ganska negativt inställd till min hyresvärd. Ska nog gå och ta ett snack med dom imorgon... fast jag har ju en liten med... åh, suck och stön.
Nå nummer ett imorgon är att ringa den så kallade bovärden. Nummer två att gå in till hyresvärden. I nått skede borde jag oxå ringa min chef... det kanske borde vara nummer ett???



Behöver jag säga att jag för fullt tittar efter bättre lägen att bosätta oss på???
Behöver jag säga att det inte är hos samma hyresvärd???

Behöver jag lugna ner mig nu och diska kanske??? Ja, det behöver jag... till och med min dator går het...
Och det där med felanmälan... skulle göra det men deras felanmälningssystem har varit ur funktion sedan vi flyttade in nu... Och bovärden går att faxa men inte maila... stenålder???
Nä, nu flyttar jag. 'Hej då.

Inga kommentarer: