tisdag 2 augusti 2011

Varför det inte är perfekt nr.2

Det gick att komma in i tvättstugan igår, det gick att tvätta men jag ville inte tappa nått på golvet... Om det mot all förmodan skulle ske så vet jag inte om det skall kokas eller brännas... Det är med andra ord lite snuskigt i tvättstugan. Till och med värre än det var hos studentbostäder(!). Men, nu har jag ju haft ett mellanår i mormoderliga åtvid, där glänste tvättstugan. Där doftade torkrummet lavendel. Där var mangelduken manglad och nytvättad. Där hade torktumlaren aldrig sett ludd.
Här, är det rena motsatsen. Mangeln tänker jag inte använda, lakanen får helt enkelt vara lite skrynkliga och ta 3ggr större plats i skåpet... För att inte tala om Ellisens trasor... (Jepp jag blev själv lite mormoderlig av mig i Åtvid och manglade trasor!!!) Nu är det definitivt slut på lyxen. Här görs inget "för det lilla extra", här görs allt för att det måste göras. Och så enkelt som möjligt utan att tänka på andra.

Inga kommentarer: