söndag 14 augusti 2011

glömma saker på bandet-människa

Brukar du, när du varit iväg och handlat, packa upp grejerna och upptäcka att nått av det du plockade på dig i affären inte kommit hem???
Typiska saker som blir kvar är: kryddor, jäst, tuggummi, lime... små saker som göms i skrymslen och vrån.
Någon skulle kunna bli rik på att sälja alla grejer jag glömt på nytt (och då är det väl inte bara jag som glömmer???)... vilket ju nu då som oftast är affären där jag handlar!
Nå denna gång glömde jag inte något litet, ingen lime... nej- den kom med hem... Den här gången missade jag på något sätt - en melon!
En cantaloupe... (Eller antilop som svågerns tjej skulle säga)
Och jag som ville ha fruktsallad med melon, kiwi och nektarin.
Nu är jag utan fruktsallad, för det var nån en gång i tiden som sa att det inte blir någon fruktsallad med enbart två frukter. Det blir bara en fruktblandning eller nått... Nå, enbart nektariner i grekisk yoghurt är gott det med! Så det blir kvällens efterrätt. Huvudrätten består av sötpotatispommes och fläskfilé (tycker ännu att det finlandssvenska namnet- grisinnerfilé- låter frächare...).

Inga kommentarer: