tisdag 23 augusti 2011

tänker inte läsa herr gurka en gång till idag.

Nej, det tänker jag inte... men det är ju inte jag som bestämmer, det gör fröken gruka...
Nu just är fröken gurka ute med sin far för att mor ska diska och städa toan, låter inte det skoj?!
Nå, det är faktiskt inte många dagar tills mammaledigheten är slut (ledighet, vem tusan kom på att det ska heta ledighet? det är snarare allt annat än ledighet, ledighet kommer aldrig mer... men det gör inget..), mindre än två veckor börjar dagis!
Och det betyder att det är mindre än fyra veckor tills mitt jobb börjar!!!

Nå först ska här städas lite och så ska dagarna få gå, i sällskap av herr gurka antar jag... Får njuta trots att det kanske inte är så skoj vareviga minut, för jag lär sakna det.

Jag förväntar mej att dagis (vägrar säga förskola) ska göra min unge till en annan. Det är oundvikligt. Hon kommer att behöva växa lite. Att lära sig saker hon just nu håller på mognar in i. Att bli ett litet barn.
Tror nog det ska gå bra, hon e rätt så livlig min lilla kamrat...

Och mamman ska det nog inte gå nån nöd på, hon får ju kaffepaus!!!! Något mammaledigheten inte bjuder på...

Inga kommentarer: